Een manier van leven en werken vinden die bij mij past. Dat was mijn doel toen ik in mei 2016 plannen maakte om te starten als zelfstandig ondernemer.
Ik wilde werk doen waar ik veel plezier in heb, de vrijheid hebben om mijn dagen flexibel in te delen en bij voorkeur niet gebonden zijn aan een vaste locatie.
Al snel kwam ik uit bij werken als virtueel assistent (VA). Dat voldeed aan al mijn wensen en het bleek ook écht bij mij te passen. Inmiddels werk ik ook wel eens bij een klant op locatie, maar met de meeste van mijn klanten werk ik echt virtueel (op afstand) samen.
Vóórdat ik als ondernemer begon heb ik jarenlang in loondienst gewerkt. Sales, marketing, HR & administratie. In de reiswereld, voedingsmiddelen & arbeidsbemiddeling. Ik heb mijzelf breed ontwikkeld, in diverse branches en op die manier mijn rugzak gevuld met zaken die ook in het ondernemersleven zeer goed van pas komen.
Mijn klanten geven vaak aan dat ze de samenwerking met mij waardevol vinden. Ze ervaren rust, voelen zich niet meer zo alleen in hun bedrijf en vinden het fijn dat ik help om meer structuur aan te brengen. "Ontzorgen in het kwadraat" is hoe een van mijn klanten mijn ondersteuning noemt.
Ook het feit dat ze de dingen die ik voor hen doe ook écht kunnen loslaten vinden mijn klanten heel prettig. Ze kunnen erop vertrouwen dat het gebeurt als ze bepaalde zaken/taken aan mij uit handen geven.
Ik ben zakelijk, maar heb altijd ook oog voor de mens. Ik houd overzicht en kan goed met deadlines omgaan. En ik ben een échte doener. Plannen maken? Yessss! Maar de uitvoering is evenzo belangrijk.